Sezónní výprodej, to znamená ceny jsou na minimech!

Novinky, Strana 2

Výpis článků

Rozměry plášťů na kolo

Jak vybrat plášť na kolo Nákup pláště je skvělou příležitostí, jak přizpůsobit jízdní vlastnosti ko...

Jak měřit řetěz na kole

Péče o řetěz - klíč k dlouhé životnosti vašeho kola

Řetěz je jednou z nejnamáhanějších součástí vašeho kola a i když není jeho opotřebení na první pohled vidět, je třeba jej pravidelně měnit stejně jako například pláště nebo destičky.

V tomto článku se dočtete nejen to, jak jej měřit, ale najdete zde i spoustu dalších zajímavých informací, které se týkají řetězů na kola a jejich životnosti.

Kdy vyměnit řetěz?

Bohužel nelze říct, po kolika kilometrech bychom měli přistoupit k výměně řetězu. Do jeho životnosti vstupuje spousta proměnných, jako je:

  • Hmotnost jezdce
  • Způsob řazení
  • Terén, ve kterém se s kolem pohybujeme
  • Použití maziva
  • Frekvence čištění řetězu

Jak měřit opotřebení řetězu?

Měření řetězu je velmi jednoduché, a proto by každý, kdo jezdí na kole, měl mít měrku, která stojí řádově okolo 100–500 Kč, doma a řetěz pravidelně přeměřit.

Jak prodloužit životnost řetězu?

Životnost řetězu můžeme výrazně prodloužit použitím kvalitního oleje nebo vosku na řetěz.

Doporučujeme použití u nás zatím málo známé německé značky Tunap, která má důvěru například WorldTour stáje Bora-Hansgrohe nebo třeba bikového týmu Ghost Factory Racing Team.

Kazeta opotřebovaná řetězem

Vztah mezi opotřebením řetězu a ozubení

Pokud bychom na kolo, kde se na výměnu řetězu rezignovalo, nasadili nový řetěz, jeho články nebudou zapadat do ozubení a v záběru bude řetěz přeskakovat – „střílet“.

V takovém případě je zapotřebí výměna celého hnacího ústrojí, tedy kazety, převodníků a řetězu. Ty s pravidelně měněným řetězem vydrží mnohonásobně déle.

Kazeta a převodníky také nevydrží navěky. V průběhu jejich životnosti dochází k vymačkávání jednotlivých zubů, i když je řetěz včas měněn.

Jak poznat opotřebení kazety a převodníků?

Že máte na kole zničené ozubení, poznáte tak, že dochází ke zrychlenému natažení řetězu.

Když zjistíme, že se to děje, je při další výměně řetězu na zvážení, zda neprovést zároveň i výměnu kazety. A v případě, že už byla kazeta na kole měněna, měníme i kliky nebo převodníky.

Důvod je ten, že nejmenší pastorky na kazetě se opotřebují nejdříve, proto kazetu měníme zpravidla dřív než převodníky.

U převodníků dochází díky jejich většímu počtu zubů k menší zátěži, proto se opotřebují pomaleji.

U převodníků se nutnost výměny často začne projevovat nabíráním řetězu na ozubení, jeho vibrováním a hlasitým zvukem při jízdě.

Místo kde dochází k opotřebení řetězu

Jak dochází k opotřebení řetězu

Častý mýtus o natahování řetězu

Velmi rozšířeným mýtem mezi cyklisty je domněnka, že se při jízdě natahují vnější články řetězu, až dojde k jejich přetržení.

Ve skutečnosti není nejslabším článkem řetězu vnější článek, ale všechny jeho pohyblivé části.

Nýt je pevně spojen s vnějším článkem řetězu a kolem něj se otáčejí vnitřní článek s válečkem, takže k největšímu tření dochází uvnitř vnitřního článku, v místě, kde se otáčí kolem nýtu.

Toto je kritické místo, které se časem vybrousí a způsobuje tak natažení řetězu. Dochází zde ke zvětšení vůle, což mění rozteč mezi jednotlivými články – a právě to je kámen úrazu.

Když si představíme, jak velkou sílu přenáší ta malá ploška, uvědomíme si, proč má na životnost řetězu zásadní vliv jeho čistota a pravidelné mazání.

jak měřit řetěz

Měření řetězu

Jak správně měřit opotřebení řetězu?

Při pravidelné kontrole musíme mít na paměti, že se řetěz neopotřebovává lineárně. Jakmile se používáním ničí jeho povrchová úprava, dochází ke zrychlení opotřebení.

Je tedy velmi pravděpodobné, že pokud najedeme na řetězu 1 000 km a naměříme opotřebení 50 %, tak k jeho zničení dojde dříve než po ujetí 2 000 km.

Měření provádíme vždy na více místech a výsledek pak zprůměrujeme.

Existuje několik způsobů měření. Postupně si je projdeme a podíváme se na jejich klady a zápory.

Měření řetězu zatažením za řetěz

Měření pomocí zatažení za řetěz

Nouzová metoda kontroly řetězu bez měrky

Toto je velmi jednoduchý, velmi snadný a velmi nepřesný způsob, jak si udělat představu o tom, v jakém stavu je řetěz, když nemáme po ruce měrku.

Postup je následující:

  1. Zařadíme na nejmenší pastorek a největší převodník.
  2. V přední části převodníku zatáhneme za řetěz.
  3. Vyhodnotíme výsledek:
    • Řetěz zůstane na místě – je v pořádku.
    • Řetěz se zvedne z převodníku – může to znamenat opotřebovaný převodník nebo řetěz.

Tato metoda je spíše nouzovou variantou. Pokud nemáme po ruce měrku, zjistíme alespoň to, jestli je vše v pořádku, nebo jestli máme nějaký problém, který bychom měli začít řešit.

Měrka k měření opotřebení řetězu

Měření řetězu pomocí měrky

Měření pomocí měrky je nejrychlejší, nejjednodušší a nejčastěji používaný způsob kontroly opotřebení řetězu.

Existuje více druhů kalibrů na řetěz, ale princip měření je vždy podobný:

  1. Položíme měrku na řetěz, který napneme pomocí tlaku na kliku.
  2. Odečteme z ní opotřebení v procentech.
  3. Řetěz měníme vždy, když opotřebení dosáhne více než 0,75 %.

Na měrku vyvineme jen velmi mírný tlak a zkontrolujeme, jestli zapadne nebo ne. Pokud bychom na měrku příliš tlačili, zkreslíme měření tím, že ji ohneme, a navíc ji můžeme poškodit.

Příklad: Měrka Parktool CC-3.2

Společnost Park Tool má ke svým měrkám podrobnější návod pro preciznější cyklisty. Ukážeme si to na příkladu měrky Park Tool CC-3.2.

Ta má dva zobáčky. Jeden nám ukazuje opotřebení 0,5 %, druhý 0,75 %.

  1. Nejprve přiložíme měrku k řetězu stranou 0,5 % a podíváme se, jestli zobáček měrky propadne řetězem.
  2. Pokud propadne, znamená to, že máme řetěz natažený více než o 0,5 %.
    • To je čas pro výměnu u 11 a 12rychlostních systémů řazení.
    • U kol s 10 rychlostmi to bereme jako upozornění a začneme se poohlížet po novém řetězu.
  3. Pokud měrka propadne stranou označující 0,75 %, přistupujeme k výměně řetězu u kol s 10 nebo 9 rychlostmi.

Měrky pro 8rychlostní a starší systémy

U kol s 8 rychlostmi a méně můžeme použít například měrku BBB BTL-125, která ukazuje opotřebení až do 1 %. To je okamžik výměny u kol s méně než devíti rychlostmi.

Toto je doporučení přímo od společnosti Park Tool, velmi respektované značky v oblasti cyklo nářadí a servisu kol. Můžeme se jím řídit, pokud chceme, ale konečné rozhodnutí, kdy řetěz vyměnit, je na nás.

přední a zadní strana řetězu

Měření řetězu pomocí měrky měřící zuby v jednom směru

Měření nám trochu komplikuje skutečnost, že ačkoliv mají všechny řetězy stejnou vzdálenost mezi články, nemusí mít stejný průměr válečku.

Většina řetězů má vnější průměr válečku 7,63–7,65 mm, avšak například:

  • SRAM Red má válečky o průměru 7,69–7,70 mm.
  • SRAM Eagle 12rychlostní řetězy mají válečky o průměru 7,72 mm.
  • SRAM AXS silniční řetěz má válečky až 7,90 mm.

Jiný průměr válečku nevadí pastorkům ani převodníkům, pokud je rozteč mezi články stejná. Problém ale nastává při měření, protože měříme vzdálenost vnějších ploch válečků, což může vést ke zkreslení.

Přesnější měrky: Park Tool CC-4 a Shimano TL-CN42

Proto máme k dispozici speciální měrky, jako například Park Tool CC-4 nebo Shimano TL-CN42. Na rozdíl od klasické měrky, která měří vzdálenost na přední a zadní straně válečku, tyto měrky měří vzdálenosti pouze na přední straně válečku na obou stranách, čímž se toto zkreslení eliminuje.

Co z toho vyplývá?

  • Pokud jste ve fázi výběru měrky na řetěz a máte kolo s 12rychlostním systémem, vyberte si měrku, která měří přední články řetězu.
  • Tento typ měrky je obecně přesnější, takže pokud máte kolo s více než osmi rychlostmi, jejím pořízením neuděláte chybu.
Měření posuvným měřítkem

Měření řetězu posuvným měřítkem

K měření můžeme také použít posuvné měřítko. Tento způsob je přesný, ale vyžaduje pečlivé provedení.

Postup měření

  1. Nastavíme posuvné měřítko na rozměr 132 mm.
  2. Zasuneme měrku na řetěz a změříme rozteč článků.

Kdy měnit řetěz?

Řetěz měníme podle míry jeho natažení:

  • Při 0,5 % opotřebení – výměna u 11 a 12rychlostních kol.
  • Při 0,7 % opotřebení – doporučená výměna u 10rychlostních kol.
  • Při 1 % opotřebení – výměna u kol s méně než 9 rychlostmi.

Měření posuvným měřítkem poskytuje přesnější výsledky než běžná měrka, ale vyžaduje pečlivější provedení.

 

Strategie výměny řetězu

Existuje několik přístupů, jak k výměně řetězů přistupovat. Každý má své výhody a nevýhody v závislosti na preferencích a typu cyklisty.

Paralelní výměna

Nejsvědomitější cyklisté točí více řetězů najednou. Jak jsme si již řekli, časem se jízdou opotřebovává i ozubení kola, dochází tak ke zvětšení rozteče mezi zuby. To samé se děje u řetězu, kde se zvětšuje rozteč mezi články.

Proto se ujal přístup paralelní výměny, kdy se mění více řetězů najednou tak, že se každý řetěz opotřebuje jen částečně, pak se nasadí další a až se takto částečně opotřebuje více řetězů, začneme druhé kolo.

Smysl této metody:

  • Brzká výměna řetězu má menší negativní vliv na opotřebení kazety.
  • Po několika řetězech dojde ke zvětšení rozteče zubů a nasazení mírně jetého řetězu umožní lepší soulad s opotřebovanou kazetou.

Standardní výměna

Nejběžnější a nejvíce doporučovaný přístup. Řetěz se průběžně měří a když dosáhne stanovené hranice opotřebení, vymění se za nový.

Na pankáče

Neměním řetěz nikdy a nebudu to dělat. I takhle to jde. U levnějších kol to nemusí být úplně nesmyslné, protože:

  • Někteří cyklisté na jednom řetězu najedou tolik kilometrů, že než se rozpadne, zničí kazetu, takže její výměna by byla nevyhnutelná tak jako tak.
  • Opotřebený řetěz přichází o povrchovou úpravu, což způsobuje vyšší tření a horší přesnost řazení.
  • Při úplném opotřebení se řetěz může rozpadnout v nejméně vhodnou chvíli.

Nedoporučuje se – řetěz s velkou boční vůlí snižuje efektivitu jízdy a kolo nefunguje na 100 %.

Pozdní budíček

U velmi starých kol (10+ let), kde se řetěz nikdy neměnil a je plánována brzká výměna kola, dává někdy smysl strategie pankáče. Pokud zjistíme extrémní opotřebení řetězu, které by po výměně způsobilo „střílení“, může být lepší už jej neměnit.

Proč?

  • Investice do servisu nemusí být ekonomicky výhodná – oprava může být dražší než hodnota kola.
  • Pokud kolo slouží jen pro občasné vyjížďky, může ještě několik let fungovat, byť s horší kvalitou řazení a nižší efektivitou přenosu síly.

Cyklista „uživatel“ to jistě odpustí. 😊

Marián Josefík
Pružinová vs Vzduchová vidlice

Funkce odpružené vidlice Horská kola jsou ve většině případů vybavena odpruženou vidlicí. Vidlice m...

26”, 27,5” nebo 29”? Průvodce průměry kol pro horská kola

Víte, že velikost kol může dramaticky změnit váš zážitek z jízdy? Odhalíme vám, proč někteří profesi...

Jak se vyznat v redukcích na kotoučové brzdy

Nejstarší brzdový standard IS (International Standard) Nejstarší a stále známý standard pro upevněn...

Jak vybrat správné sedlo na kolo
Jak vybrat správné sedlo na kolo

Podle čeho vybírat

  • Šířka sedacích kostí
  • Styl jízdy
  • Typ kola

Různé šířky sedel 

Je důležité si zvolit správnou šířku sedla podle vaší šířky sedacích kostí.

Jak vybrat správné sedlo na kolo

Styl jízdy/typ kola

Je důležité, jakým způsobem budeme na kole sedět, dle našeho stylu jízdy. Obvykle se používá rozdělení:

Jak vybrat správné sedlo na kolo

  • časovka / triatlon
  • závodění na silničním kole
  • sportovní silniční kolo / gravel
  • horské kolo, elektrokolo horské, trailová kola, enduro
  • trekingové kolo, městské kolo

Jak si změřit sedací kosti

Podle šířky sedacích kostí a stylu jízdy můžeme zvolit sedlo na míru.

Jak vybrat správné sedlo na kolo

Krok 1:

Na židli nebo stoličku položíme papír. Posadíme se s rovnými zády a ramena táhneme dozadu. Je možné zvýšit tlak našich zvednutím pokrčených nohou, či aktivním přitáhnutím se rukama ke stoličce.

Jak vybrat správné sedlo na kolo

Krok 2:

Povrch stoličky vylisuje v místě tlaku sedacích kostí drážky. Pomocí tužky si určíme střed vylisovaných plošek, jejich rozpětí změříme.

Jak vybrat správné sedlo na kolo

Krok 3:

Pomocí tabulky určíme, jakým způsobem budeme na kole sedět, dle našeho stylu jízdy.   Přidělenou hodnotu přičteme ke vzdálenosti, kterou jsme si naměřili v minulém kroku.

  • +0 cm – časovka / triatlon
  • +1 cm – závodění na silničním kole
  • +2 cm – sportovní silniční kolo / gravel
  • +3 cm – horské kolo, elektrokolo horské, trailová kola, enduro
  • +4 cm – trekingové kolo, městské kolo
Jak vybrat správné sedlo na kolo

Krok 4:

Vybereme sedlo vhodné pro náš způsob jízdy a ve správné šířce.

Co dělat při bolesti sedacích partií?

Co dělat při bolesti sedacích partií?

Co dělat při bolesti sedacích partií?

Příčiny

  • Šířka sedla a sedacích kostí
  • Tvar a tvrdost sedla
  • Tlak na stydké kosti

Šířka sedla a sedacích kostí

Jedna z nejčastějších příčin bolesti

Co dělat při bolesti sedacích partií?

Úzké sedlo nezajišťuje dostatečnou podporu sedacím kostem, což zvyšuje tlak na měkké tkáně v oblasti perinea (hráze).

Co dělat při bolesti sedacích partií?

Správné sedlo by mělo být přizpůsobeno šířce vašich sedacích kostí, což lze zjistit pomocí měřícího systému vyvinutého firmou SQlab.

Tento systém umožňuje přesné změření šířky sedacích kostí a následný výběr sedla, které poskytne optimální podporu.

Tvar a tvrdost sedla

Co dělat při bolesti sedacích partií?

Příliš měkké sedlo vede k problémům, jelikož sedací kosti se zanoří do sedla a svaly a svalové úpony, jsou utlačené a nastupuje tlaková, hluboká bolest.

Co dělat při bolesti sedacích partií?

Tvar sedla by měl být zvolen tak, aby kostrč nebyla v těsném kontaktu se sedlem, zejména při vzpřímeném posedu.

Pokud je kostrč vystavena nadměrnému tlaku, může docházet k bolestem.

Tlak na stydké kosti

Zejména u žen může docházet k nepříjemnému tlaku na stydké kosti, což je způsobeno rozdíly v anatomii pánve.

Co dělat při bolesti sedacích partií?

Řešením je volba sedla se sníženou přední částí, která poskytuje více prostoru pro stydký oblouk.

Co dělat při bolesti sedacích partií?

Sedlo by mělo být také dostatečně rovné, aby rozložilo tlak na co největší plochu zadnice.

Tlak na prostatu

Při řešení těchto problémů je důležité zohlednit jak anatomické rozdíly mezi cyklisty, tak i individuální styl jízdy. Použití správně zvoleného sedla může výrazně zlepšit komfort a eliminovat bolesti, což vám umožní plně si užívat jízdu na kole.

Co dělat při bolesti sedacích partií?

sedla typu SQlab M-D active, které uvolní prostor perinea a tím i vaši prostatu

Nové modely Woom Explore

Nová řada Woom Explore

Woom, renomovaný výrobce dětských kol, představuje svou nejnovější řadu Woom Explore. Tato kolekce je navržena tak, aby splňovala požadavky na moderní design, bezpečnost a špičkový výkon. Ideální volba pro děti a rodiče hledající kombinaci funkčnosti a stylu.

Jedním z hlavních rysů nové řady Woom Explore je její čistý a minimalistický design. Elegantní černé komponenty jsou pečlivě sladěny s rámem kola v nových barevných variantách, což dodává těmto kolům výjimečný look.

Špičkové technologie  zajišťují hladký a bezpečný zážitek z jízdy. Kola jsou konstruována s důrazem na lehkost a pevnost, což dětem umožňuje snadno manévrovat i v náročnějším terénu. Navíc jsou vybavena spolehlivými kotoučovými brzdami, které poskytují jistotu a kontrolu za všech podmínek.

Všichni oceníme pohodlí a pro naše děti chceme to nejlepší, i proto byl kladen velký důraz na ergonomii. Rám a komponenty jako sedlo či gripy jsou navrženy tak, aby co nejlépe odpovídaly potřebám rostoucích dětí, což zajišťuje pohodlnou a bezpečnou jízdu. Speciální geometrie rámu umožňuje snadné nastupování a vystupování, což je klíčové pro mladé cyklisty.

Nové modely Woom Explore

Tak jaké si vyberete?

Novinky Woom Explore

Nové modely Woom Explore

Kotoučové brzdy

Výkonné kotoučové brzdy Promax a nastavitelné brzdové páky, které jsou vhodné pro děti zajišťují spolehlivé zastavení bez větší námahy a za každého počasí.
Nové modely Woom Explore

Ergonomie a pohodlí

Geometrie rámu byla vyvinuta speciálně pro děti. Zajišťuje mírně vzpřímenou pozici v sedle a vysokou úroveň komfortu při jízdě. Vaše dítě tak dobře zvládne i delší trasy a jízda ho bude bavit.
Nové modely Woom Explore

Terénní pláště

Pružné pláště Billy Bonkers od prémiového výrobce Schwalbe poskytují maximální pohodlí při jízdě. Terénní vzor má dobrý záběr na štěrku, na asfaltu, ale také v lese.
Nové modely Woom Explore

Moderní design

Černé komponenty pečlivě sladěné s rámem, dodávají kolu správný šmrnc. Čistý design v kombinaci s novými barvami rámů vytváří moderní vzhled, který zaujme mladé cyklisty.

Najděte tu správnou barvu v příslušné velikostní kategorii.

Nové modely Woom Explore

Woom 4 Explore

6 - 8 let
Nové modely Woom Explore

Woom 5 Explore

8 - 11 let
Nové modely Woom Explore

Woom 6 Explore

10 - 14 let

Zobrazit                                                           Zobrazit                                                              Zobrazit

 
Nové modely Woom Explore

Prozkoumejte naši kompletní nabídku prémiových dětských kol Woom

Woom 4

Woom 5

Woom 6

 

 

 

Jak na údržbu kola
Jak na údržbu kola

Proč se strat o údržbu svého kola

  • Prodloužení životnosti komponentů
  • Minimalizace možných poruch
  • Zvýšení efektivity a pohodlí

Pravidelná údržba

Jak na údržbu kola

Rám a kola 

Jak na údržbu kola

Pohon

Jak na údržbu kola

Odpružení 

Jak na údržbu kola

Pravidelná údržba kola je klíčová pro zajištění bezpečné a plynulé jízdy, prodloužení životnosti komponentů a minimalizaci možných poruch. Pravidelné čištění a mazání zabraňuje hromadění špíny a koroze, což může vést k opotřebení a selhání důležitých částí jako jsou řetěz, brzdy nebo převody.

Díky pravidelné údržbě si udržíte své kolo v optimálním stavu a zároveň zvýšíte jeho efektivitu a pohodlí při jízdě.

Rám a kola 

Jak na údržbu kola

Při čištění rámu a kol je lepší vyhnout se použití vysokotlakých čističů, abyste zabránili proniknutí vody pod těsnění kroužků středů kol, hlavového složení a středového složení osy klik. Vysokotlaká voda také může smýt vazelínu, která je klíčová pro dlouhou životnost a tichý chod kola. Doporučuje se použít klasický hadr a kbelík, abyste zajistili šetrné a efektivní čištění.

Pokud máte k dispozici cyklistický montážní stojan, je doporučeno upnout do něj kolo a odejmout přední i zadní kolo. Tímto způsobem minimalizujete riziko mastnoty na brzdových kotoučích a získáte snadnější přístup ke kompletnímu rámu včetně jeho vnitřní strany a vidlice.

Pohon

Jak na údržbu kola
Jak na údržbu kola

Pokud nemáte cyklistický montážní stojan, je dobré umýt kolo venku. Stačí ho opřít o zeď nebo plot a začít čištění od nejšpinavějších částí, jako je řetěz a převodové ústrojí. Můžete použít speciální myčku na čištění řetězu, který se nasazuje na spodní část řetězu a umožňuje aplikaci čistícího roztoku.

Jak na údržbu kola

Alternativně kartáčem naneste čistič na řetěz, pastorky, převodníky a kladky přehazovačky, nechte chvíli působit. Pokud budete mít pocit, že je kolo dostatečně čisté, celý proces zakončete důkladným opláchnutím vodou.

Po dokončení výše zmíněných čisticích úkonů je důležité všechny části kola důkladně osušit. Poté aplikujte olej na mazání řetězu. Na spodní část řetězu stačí aplikovat kapku oleje a pomalu otáčet klikou vzad. Důležité je, aby olej pronikl do čepů řetězu, a ideálně postačí jedna až dvě kapky na každý čep.

Odpružení

Jak na údržbu kola
 
Jak na údržbu kola
 

Údržba odpružení, jako jsou vidlice a případně zadní tlumič, je klíčová, zejména u horských kol. Tyto komponenty obsahují kluzáky s speciálním povrchem, který minimalizuje tření. Udržování těchto částí v dokonalé čistotě je proto nezbytné pro optimální funkčnost a dlouhou životnost odpružení.

Jak na údržbu kola

Pomocí vlhkého hadříku nebo houbičky důkladně odstraňte nečistoty. Je důležité vyvarovat se použití hrubých či drsných materiálů, které by mohly poškodit povrch kluzáku. Po dokonalém čištění je vhodné aplikovat speciální silikonový olej na stírací kroužky. Naneste ho v malém množství na místo, kde se kluzák dotýká těsnění, a rovnoměrně ho rozprostřete po celém obvodu.

Jak na údržbu kola

Poté několikrát propružte vidlici a tlumič, a nakonec suchým hadříkem otřete kluzáky do sucha, aby na nich nezůstaly zbytky maziva, která by mohla přitahovat prach a nečistoty.

Po této údržbě je vaše kolo připraveno na další jízdu.

Uskladnění kola

 

Jak na údržbu kola

Když máte kolo dokonale čisté a chcete ho uskladnit, je doporučeno udržovat sucho, stálou teplotu (ale ne příliš nízkou) a vyvarovat se přímému slunečnímu svitu. Nízké teploty mohou nepříznivě ovlivnit olej v tlumičích, vazelínu v ložiscích a hydraulické kotoučové brzdy. Jako vhodnou variantu pro uskladnění můžete zvážit držáky pro pověšení kola za rám nebo přední či zadní kolo. Je důležité si uvědomit, že duše postupně ztrácí tlak a dlouhodobé stání na prázdných pláštích může vést k jejich poškození.

Pokud máte elektrokolo, podívejte se na celý článek, který se zabývá skladováním elektrokol a péčí o baterii.

Nové modely Giant TCR 2025

Již desátá generace TCR

Přinášíme Vám novou generaci závodní silniční řady TCR, která vychází z inovací předchozích generací této modelové řady a dosahuje vyšší účinnosti, lepší aerodynamiky a dokonalejší integrace, což zvyšuje zážitek z jízdy na silnici. Nekompromisní závodní kola TCR jsou navržena pro stoupání, sjezdy, tempo i sprinty. 

Nová generace je unikátní především tím, že věnuje ještě větší pozornost optimalizaci kola jako celku, danou výběrem kvalitních a skvěle sehraných komponentů. Testovány jsou rám, vidlice, řídítka a další klíčové komponenty, ale hlavně se kolo následně testuje jako celek, a to i s jezdcem. 

10. generace TCR představuje roky neustálého pokroku v oblasti inovací silničních kol. Vše, co se Giant naučil při spolupráci s nejlepšími profesionálními sportovci, inženýry a produktovými designéry nyní nabízí v této modelové řadě všestranných silničních závodních kol.

Optimalizace nové generace se týká hlavně aerodynamiky. Testy jsou prováděny ve větrném tunelu při simulované rychlosti 40km/h při různém působení větru. Díky tomu bylo možné vyvinout i nový tvar nohou vidlice a sedlové trubky. Testování navíc umožnilo vyvinou kola poskytující maximální tuhost a efektivitu a přitom představit světu dosud nejlehčí TCR model.

Nové modely Giant TCR 2025

Advanced

základní řada
Nové modely Giant TCR 2025

Advanced Pro

závodní speciály
Nové modely Giant TCR 2025

Advanced SL

nejvyšší modelová řada

 

Celou nabídku nových modelů od značky Giant si můžete prohlédnou zde:

Silniční kola Giant 2025

Nové modely Giant TCR 2025

Novinky TCR 2025

Nové modely Giant TCR 2025

Optimalizace

Zcela nový systém OverDrive Aero s vyladěnými řidítky a představcem řady Contact SLR představují dokonalé řešení pro vnitřní vedení kabelů a poskytují lepší aerodynamiku.
Nové modely Giant TCR 2025

Tuhost a kvalita

Nové modely mají větší poměr tuhosti a hmotnosti. S nižší celkovou hmotností přináší okamžitou akceleraci a nepoddajnou tuhost při šlapání.
Nové modely Giant TCR 2025

Integrovaná sedlovka

Nejvyšší řada TCR Advanced SL nabízí sedlovku integrovanou do rámu. Tato pokročilá konstrukce ušetří hmotnost a přináší také zlepšení aerodynamiky.
Nové modely Giant TCR 2025

Aerodynamika

Nové tvary trubek jsou navrženy a zkonstruovány pomocí CFD modelování a následně se pečlivě testují v aerodynamickém tunelu.
 
Nové modely Giant TCR 2025

TCR Advanced Pro
Nové modely Giant TCR 2025

TCR Advanced Pro
Nové modely Giant TCR 2025

TCR Advanced Pro

Vybírejte z nové řady TCR 2025

Ovládací prvky výpisu

22 položek celkem